3 jednoduché tipy, ako si pomocou stravy posilniť imunitu

3 jednoduché tipy, ako si pomocou stravy posilniť imunitu
16 February, 2021

V časoch pandémie je viac ako kedykoľvek predtým dôležité budovať si imunitný systém, aby nás choroby obchádzali. Spôsobov, ako na to, je samozrejme viac, no my sa dnes spolu pozrieme na to, či a ako si viete pomôcť zdravou stravou


Prijímať pravidelne vyváženú stravu bohatú na živiny, vitamíny a minerály je vhodné v každom prípade. Imunitný systém človeka sa nachádza v celom tele a súvisí aj so žalúdkom a črevami, takže to, čo konzumujeme, má do istej miery vplyv na naše zdravie. Vedci poukazujú napríklad na fakt, že v chudobných krajinách, kde sú ľudia podvýživení a nemajú dostatočný prísun pestrej stravy, je vyššia miera infekčných chorôb. 




Škola verejného zdravia Harvard TH Chan poukazuje na to, že nedostatok mikroživín, napríklad zinku, železa, selénu, kyseliny listovej, medi, vitamínov A, B6, C a E môže spôsobiť zmenu v imunitných reakciách zvierat. Vplyv na imunitu človeka síce nie je zatiaľ dostatočne vyhodnotený, no ak máte pocit, že prijímate napríklad menej zeleniny, ako by bolo vhodné, môžete užívať vitamíny a doplnky stravy.


Prinášame vám pár praktických tipov, ktoré potraviny vám môžu pomôcť zabezpečiť si dostatok mikroživín a bojovať s prechladnutím:

Zázvorový čaj

Na bežné nachladnutie je zázvorový čaj vynikajúci. Vďaka silným protizápalovým vlastnostiam si skvelo poradí s chrípkou či prechladnutím. Zápal v tele totiž ovplyvňuje naše imunitné reakcie, takže zázvor dokáže výrazne pomôcť zvýšiť imunitu, aby sa s chorobou lepšie popasovala.


Náš tip: Pripravte si zázvorový nápoj od Tiande a zahrejte sa s šálkou lahodného čaju.



Brokolica

Ak sa chcete vyhnúť prechladnutiu, mali by ste do svojho jedálnička zaradiť brokolicu. Štúdie vedcov z Kalifornskej univerzity v Los Angeles preukázali, že brokolica vďaka obsahu chemickej látky sulforafanu dokáže aktivovať antioxidačné gény a enzýmy v imunitných bunkách bojujúcich proti voľným radikálom v tele a zabraňujúcich chorobe. 


Náš tip: Zvýšte si imunitu napríklad krémovou brokolicovou polievkou s tekvicou a šošovicou.



Huby

Ak chcete posilniť imunitu, huby mám môžu tiež výrazne pomôcť. Dokázal to výskum Inštitútu potravinárskych a poľnohospodárskych vied na Floridskej univerzite. Podľa tejto štúdie u účastníkov, ktorí konzumovali počas štyroch týždňov huby šiitake, výrazne vzrástol počet T-buniek zvyšujúcich imunitu. Okrem toho huby šiitake obsahujú aj protizápalové látky.


Náš tip: Vyskúšajte zaradiť do svojho jedálnička pohánkovo-amarantovú kašu s hubami šiitake - výživný a nízkokalorický pokrm nenáročný na prípravu.



Add Comment

You must login to add a comment. If you do not have an account, you may register for one. Registration is free!